Az edzés elején András azzal köszöntött bennünket, hogy az edzést egy első hallásra meghökkentő gyakorlattal kezdjük: 8 hossz gyorsláb, úszódeszkával, víz fölé tartott fejjel, "énekelve"!
Igen, pontosan így néztünk mi is, ahogy most valószínűleg ti.
Ennek ellenére a többi sávban körülöttünk úszkálók nagy csodálkozására - mert ilyet valószínűleg ők sem gyakran látnak -, mindegyikünk a maga által választott nótát fújta 8 hosszon keresztül, gyorslábazás közepette.
Az edzésidő 2/3-ára olyan tüdőkapacitással már büszkélkedhettünk, hogy meg sem kottyant a következő kihívás:
Gyorsúszás, levegővétellel először minden 3., azután minden 5. 7. 9. majd 11. kartempóra. És végül - hogy korona kerüljön a történetre - az egész a medencét úsztuk át egyetlen kezdeti levegővétellel.
Aztán már visszafelé számolva könnyítetten növekvő ritmusú levegővétellel.
Az edzések mindig jók, de tudjátok, ott vannak azok a bizonyos pillanatok, amelyek után valódi bajnoknak érezitek magatok.
Ilyen volt ez is, egy ezek közül.
Köszönet érte, annak akit illet.
A fotóért Rádler Gyurié a köszönet |
Kiskoromban kezdtem el úszni, eleinte komoly sikerekkel, de később
aztán nem úgy fejlődtem, ahogyan edzőim elvárták volna - talán nem voltam elég
tehetséges - és 14 évesen abbahagytam.
Mikor aztán a 19. életévemet betöltöttem, a Testnevelési
Egyetemre szerettem volna felvételizni, ahol elég komoly követelményeknek kellett megfelelni, mint például úszásnemenként szintidőre teljesíteni a 100
métert. A felkészülés kapcsán utam a kistarcsai városi uszodába vezetett és ott ismét magas szinten edzettem majdnem egy teljes évig. Itt kerültem kapcsolatba
magával az úszásoktatással.
Érdeklődtem is, hogy - a felkészülésem idejére - nem lehetne e ott valamilyen állást kapni. A válasz pozitív volt, és takarító lettem. Takarítás közben aztán egyfolytában az oktatókat figyeltem, irigyelve munkájukat, a tudásukat és a gyerekekkel való kapcsolatukat.
Szerencsésen felvételt nyertem a Testnevelési Egyetem Rekreáció BSC szakára,
nappali tagozaton. Aztán még egy képzést elkezdtem, úszóedzői szakon. A TF uszodájában 3 évet voltam gyakorlaton: ott
voltam, amikor csak lehetett, figyeltem és tanultam. Igyekeztem minden feladatot elvállalni, hogy közben betekintést nyerjek az úszásoktatás általam kevésbé ismert ágazataiba. Így kerültem például a felnőttek, a testi fogyatékkal élők, és a versenyúszók
oktatásának, edzésének közelébe. Jelenleg is tanulok, mégpedig a Testnevelési
Egyetem Rekreáció MSC szakán, de már levelezőn.
Célom, hogy minél több emberrel szerettessem meg ezt a remek sportágat. Szeretném
megértetni mindenkivel, hogy a sport - melyben üde és kiemelt színfoltot képez az úszás - igen is lehet életforma. Prevenciós jellege miatt nem csak éveket
adhat az életünknek, de kellemes pillanatokat, feltöltődést szürke
hétköznapjainkban.
„Kedves Andris,
Jó hangulatú, örömteli, csapatépítő edzéseket tartasz nekünk. Nyugodtan kritizálj és keményen dolgoztass minket. Ebben az se zavarjon, hogy javarészt idősebbek vagyunk nálad. Mi az uszodában tanulók vagyunk, te pedig az edzőnk.” |
„Andris
Köszönöm a türelmedet és a fejlesztő ötleteket! A pozitív hozzáállásod
nagyon motiváló és segít levetkőzni a hozott gátlásokat, a rögzült
mozgásokkal kapcsolatban.”
|
„Kedves Andris!
Nagyon élvezem az edzéseket, így tovább! Motiváló, jól fölépített, a jó hangulat is mindig adott.” |
„Andris!
Az
edzések felépítése nagyon jó, változatos. Két ugyanolyan edzés még sosem volt,
mindig van újabb gyakorlat. Vagy technikában, vagy mennyiségben lépünk előre
edzésről edzésre. Csak így tovább!!!!
Egy-egy személyre szabott építő jellegű megjegyzést, (kritikát) szívesen fogadnék. (nekem nem égő, az sem, ha a többiek előtt értékelsz, azért csak óvatosan).”
Egy-egy személyre szabott építő jellegű megjegyzést, (kritikát) szívesen fogadnék. (nekem nem égő, az sem, ha a többiek előtt értékelsz, azért csak óvatosan).”
„Kedves Andris!
A változatos és ötletes feladataidnak köszönhetően rengeteg hasznos technikai
fejlődésre tettem szert az elmúlt félév során. Szerencsére nem favorizálsz
egyetlen stílust sem, így sokoldalú a fejlődésünk és mindenki minden órán
úszhat a saját maga kedvenc úszásnemében. Annak is nagyon örülök, hogy
féléves edzés után még mindig van olyan feladat a tarsolyodban, amit még
életemben nem végeztem. Ennek köszönhetően mindig nagy lelkesedéssel indulok
az edzésekre.
|
|
Köszönjük az odafigyelést és a rugalmasságot!
|
|
„Kedves Andris!
Köszi az eddigi munkádat, az edzéseket, sikerélményem van ezeken. Egy
éve még nem tudtam a gyorsúszást!
A fejesugrás még nem megy, ezt még jó lenne befejezni + ahogy ígérted: a bukófordulót. Soha sem gondoltam arra, hogy meg akarom tanulni a pillangózást, de kitartóan dolgozol rajta. Köszi, Csilla
„Kedves
Andris! Nagyon szupernek tartom az óráidat, mind edzési, mind emberi
tekintetben.
„Kedves
Andris!
Lelkesedésed és vidám természeted miatt mindig örömmel jövök az edzésekre. A
feladatok változatosak, az edzés végére jólesően elfáradok. Szeretem a vicces
feladatokat. Kicsivel lehetne több technikai feladat, ahol nem a tempó számít,
hanem hogy odafigyeljünk a mozdulatokra. Lehetne több visszajelzés. Jó lenne,
ha minden óra végén lenne pár hossz pillangó.
Összességében abszolút elégedett vagyok az edzésekkel.
„Kedves Andris!
Nagyon élvezem az edzéseket, így tovább!Motiváló, jól fölépített, a jó hangulat is mindig adott.”
|
A fotóért Rádler Gyurié a köszönet
|
Adamik Gábor vagyok.
...
...
...
...
...
...
...
...
Kedves Gábor!
Nagyon köszönjük az odafigyelésedet, személy szerint ránk, az úszástechnikánkra. Pár éve kocaúszó vagyok, és most úgy érzem, nagyon sokat javult a mell-technikám. Hát- és gyorsúszásban meg a gyakorlatok mutatták meg, mennyire sokat kell fejlődnöm. Örülök, hogy arra is rámutatsz, amiben rossz vagyok, és arra is, amikor valamiben javulok. Köszönöm minden építő kritikádat. Üdv, Gergely |
Kedves Gábor,
Köszönjük az odafigyelést és
rugalmasságot. Jó lesz ez, alakul a csapat, örülök, hogy jelentkeztem. Neked
edzőként velünk, jó munkát!!!
Kedves Gábor,
VálaszTörlésén sosem szerettem az edzőket, tanárokat, vagy bármilyen státuszban lévő embereket, akik irányítani akarnak, megmondják mit csináljak, de főleg azt, hogy mit nem csinálok jól. Viszont a Te oktatásodon csak azt akarom, hogy elégedett légy velem, várom, hogy új feladatot adj, várom mit mondasz a teljesítményemre és bizonyítani akarok. Köszönöm, hogy ezt hoztad ki belőlem , és alig várom az új edzéseket.